Projekt Fundacji Uniwersytet Dzieci”Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?”
W roku szkolnym 2022/2023 w ramach zajęć z wychowawcą klasa 5 realizowała projekt „Ja w relacjach. Jak zrozumieć siebie i innych?”.
Lekcje prowadzone były w oparciu o metodę pytań i doświadczeń, która powstała we współpracy z naukowcami i ekspertami. Jej najważniejszym założeniem jest rozbudzanie u dzieci ciekawości, która potęguje chęć poznawania inspirującego świata nauki i odkrywania własnych pasji. Metoda ta pozwoliła Nam pracować projektowo oraz rozwijać myślenie naukowe, oparte na stawianiu pytań, planowaniu procesu badawczego i wyciąganiu wniosków z przeprowadzonych doświadczeń.
Udział w projekcie miał wskazać uczniom, jak pomóc w odniesieniu życiowego sukcesu? wspierając rozwój ich kompetencji społeczno-emocjonalnych. Podczas lekcji uczniowie działali zarówno zespołowo, jak i indywidualnie. Pracowali nad asertywną i konstruktywną komunikacją, a także wzięli udział w ćwiczeniach pomagających w regulacji emocji. Dzięki projektowi uczniowie nauczyli się lepiej rozumieć siebie oraz innych. Wzmocnili poczucie własnej wartości, a także ważność. Rozwinęli umiejętność komunikacji oraz nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji.